
SmartCar Multimedije za TOYOTA automobile
Tojota motorna korporacija je japanski proizvođač automobila, baziran u gradu Tojota. Kompaniju je vodio Kičiro Tojoda od samog početka. Proizvodi vozila pod imenima Tojota, Hino, Sajan i Leksus, i poseduje veći deo Dajhacua. Tojota automobili se poštuju zbog svoje izdržljivosti i pouzdanosti.
ZANIMLJIVOSTI
Kultura japanskog naroda delimična je simbolizmu. I to se ogleda u logotipu brenda. Prvobitno ime kompanije bilo je Toioda. U ovoj reči je zamenjeno jedno slovo i marka je postala poznata kao Toiota. Činjenica je da se prilikom pisanja ove reči u japanskim hijeroglifima, u prvom slučaju koristi 10 poteza, a u drugom – osam.
Za japansku kulturu, drugi broj je vrsta talismana. Osam znači sreću i prosperitet. Takođe u tu svrhu, na prve automobile ugrađene su male figurice, talismani, za koje se verovalo da donose sreću. Međutim, danas se ne koriste iz bezbednosnih razloga – kako se ne bi povećale povrede u nesrećama koje uključuju pešake.
U početku se ime marke koristilo kao logotip, ali sa sve većom popularnošću bio je potreban amblem koji se može instalirati na haubu automobila. Po ovoj figurici kupci bi trebali odmah prepoznati marku.
Logo kompanije, koja je korišćena u periodu 1939-1989, zapanjujuće se razlikuje. Značenje ovog logotipa ostaje isto – naziv porodičnog preduzeća. Samo što je ovaj put napisano japanskim slovima.
Od 1989. godine logotip je ponovo promenjen. Ovoga puta to je oval koji je već svima poznat, u koji je zatvoreno nekoliko identičnih manjih figura. Takođe predstavlja i nit koja prolazi kroz iglene uši – što je vrlo interesantno imajući u vidu da je Toyota zapravo započela svoj korporativni život kao tekstilna fabrika (razboj za tkanje).