
SmartCar Multimedije za BMW automobile
Bayerische Motoren Werke AG (skraćeno BMW) nemački je proizvođač automobila, motora i bicikala sa sedištem u Minhenu.
Kompaniju je 1916. u Minhenu osnovao Karl Friedrich Rapp kao Bayerische Flugzeugwerke (BFW) (Bavarska fabrika aviona), koja je 1917. godine preimenovana u Bayerische Motoren Werke (BMW GmbH) (Bavarska fabrika motora).
Moto kompanije na engleskom jeziku je “The Ultimate Driving Machine”, dok je izvorni nemački slogan “Freude am Fahren”.
ZANIMLJIVOSTI
Jako zanimljiva stvar u svetu BMW-a je groblje. Radi se o mestu zatvorenom za javnost gde se otpremaju modeli koji nisu doživjeli serijsku proizvodnju.
Jedna od najvećih tajni je BMW M8 model, jedni fanatici su verovali da je proizveden 1 prototip koji se čuva u groblju što se pokazalo istinitim, dok su drugi bili sigurni da M8 nikad nije postojao. Skoro 20 godina nakon što je M8 skriven od javnosti BMW ga je predstavio u svom muzeju. Motor je V12, nastao je iz M70 motora, karakteristike nisu objavljene. Ono što je poznato je ručni menjač sa 6 stupnjeva prenosa, zadnji pogon, olakšan je ceo automobil, točkovi su 17 inčni, straga dimenzija 285/40 ZR17.
Krajem 2010. godine BMW je javnosti predstavio još jednu tajnu, M5 E34 model u kabriolet, zbog mogućeg pada prodaje serije 3 kabriolet, M5 u kabriolet izdanju nikad nije dospeo na tržište. 1998. godine je došao novi E39 M5, s obzirom da je prošla generacija bila karavan svi su očekivali jednaku stvar i s E39 modelom. No BMW nikad nije serijski proizveo karavan M5 E39 zbog tržišta.
Ostali modeli na groblju su BMW serije 3 E36 kompakt u M modelu predstavljen 1995. godine u Frankfurtu. Motor i ostale tehničke stvari su jednake serijskim modelima, proizveden je jedan primerak.
BMW je 1987. godine počeo tajni projekat, motor iz 750i/Li modela su nadogradili na 16 cilindara, serija 7 koju su imali na raspolaganju je bila zlatne boje i projekt je nazvan Goldfish. Baziran na M70 V12 motoru, 6,7 litara razvijao je snagu od 408 ks. Menjač je ručni 6 brzinski iz serije 8. 0-100 km/h je trajalo 6 sekundi a maksimalna brzina je preko 280 km/h. S obzirom na sigurnosne mere, potrošnju vremena i novca potrebnog za serijsku proizvodnju V16 nikad nije zaživeo. Seriju 7 s V16 motorem novinari su nazvali BMW-ov 767.
BMW-ov logo je specifičan dizajnerski komad. Oštar je i jednostavan, a dobro poznat po tome što predstavlja propeler koji se okreće ispred plavog neba, što je u direktnoj vezi sa njegovim poreklom, kao proizvođača aviona. Ali po rečima BMW-a, to nije tačno. Četvrtine unutrašnjeg kruga na BMW znački prikazuju zvanične boje Bavarske. Međutim, u heraldičkom smislu, boje su obrnute u odnosu na nju. Ono što je na znački belo, ovde je plavo, a što je plavo – belo, jer lokalni zakon o žigovima u to vreme nije dozvoljavao simbole suvereniteta na komercijalnim logotipima. Mit o propeleru potiče od jednog štampanog oglasa iz 1929. godine, koji je predstavljao avion sa BMW logotipom, postavljenim preko rotirajućeg propelera. BMW nije obeshrabrio stvaranje ovog mita, već se čak u više različitih reklama poigrao sa ovim mitom, zasnovanim na propeleru za avio motore.