SmartCar Multimedije za BMW automobile

Bayerische Motoren Werke AG (skraćeno BMW) nemački je proizvođač automobila, motora i bicikala sa sedištem u Minhenu.

Kompaniju je 1916. u Minhenu osnovao Karl Friedrich Rapp kao Bayerische Flugzeugwerke (BFW) (Bavarska fabrika aviona), koja je 1917. godine preimenovana u Bayerische Motoren Werke (BMW GmbH) (Bavarska fabrika motora).

Moto kompanije na engleskom jeziku je “The Ultimate Driving Machine”, dok je izvorni nemački slogan “Freude am Fahren”.

BMW 1 SERIES E81/E82/E87/E88 (2006-2012)

BMW 1 SERIES E81/E82/E87/E88 (2004-2013)

BMW 1 SERIES F20/F21 (2011-2016)

BMW 1 SERIES F20/F21 (2011-2017)

BMW 2 SERIES

BMW 2 SERIES F22/F23 (2013-2017)

BMW 3 SERIES E46

BMW 3 SERIES E46 (1997-2004)

BMW e90

BMW 3 E90/E91/E92 (2004-2013)

BMW 3 SERIES F30, 4 F32, M3 F80

BMW 3 SERIES F30/F31/F35 (2011-2017)

BMW 3 SERIES F34 GRAN TURISMO

BMW 3 SERIES F34 GRAN TURISMO (2011-2017)

BMW 4 SERIES F32/F33/F36

BMW 4 SERIES F32/F33/F36 (2011-2017)

BMW 5 SERIES E39

BMW 5 SERIES E39 (1995-2004)

BMW 5 SERIES E60

BMW 5 SERIES E60 (2003-2010)

BMW 5 SERIES F07 (GT)

BMW 5 SERIES F07 (GT) (2010-2017)

BMW 5 SERIES F10 / F11

BMW 5 SERIES F10/F11 (2010-2017)

BMW serija 6 E63-E64

BMW SERIES 6 E63/E64 (2003-2010)

e38

BMW SERIES 7 E38 (1994-2001)

BMW X1 E84 (2009-2015)

BMW X1 E84 (2009-2015)

BMW X1 SERIES F48 2016+

BMW X1 SERIES F48 (2015-2017)

BMW X3 SERIES E83 (2003-2010)

BMW X3 SERIES E83 (2003-2010)

BMW X3 SERIES F25 / X4 F26

BMW X3 SERIES F25 (2011-2016)

BMW X3 SERIES F25 / X4 F26

BMW X4 F26 (2014-2018)

BMW X5 SERIES

BMW X5 SERIES E53 (1999-2006)

BMW X5 / X6 SERIES E70 / E71

BMW X5 SERIES E70 (2006-2013)

BMW X5 SERIES F15 (2014-2017)

BMW X6 E71

BMW X6 SERIES E71 (2006-2013)

BMW X6 SERIES F16 (2014-2017)

ZANIMLJIVOSTI

Jako zanimljiva stvar u svetu BMW-a je groblje. Radi se o mestu zatvorenom za javnost gde se otpremaju modeli koji nisu doživjeli serijsku proizvodnju.
Jedna od najvećih tajni je BMW M8 model, jedni fanatici su verovali da je proizveden 1 prototip koji se čuva u groblju što se pokazalo istinitim, dok su drugi bili sigurni da M8 nikad nije postojao. Skoro 20 godina nakon što je M8 skriven od javnosti BMW ga je predstavio u svom muzeju. Motor je V12, nastao je iz M70 motora, karakteristike nisu objavljene. Ono što je poznato je ručni menjač sa 6 stupnjeva prenosa, zadnji pogon, olakšan je ceo automobil, točkovi su 17 inčni, straga dimenzija 285/40 ZR17.
Krajem 2010. godine BMW je javnosti predstavio još jednu tajnu, M5 E34 model u kabriolet, zbog mogućeg pada prodaje serije 3 kabriolet, M5 u kabriolet izdanju nikad nije dospeo na tržište. 1998. godine je došao novi E39 M5, s obzirom da je prošla generacija bila karavan svi su očekivali jednaku stvar i s E39 modelom. No BMW nikad nije serijski proizveo karavan M5 E39 zbog tržišta.
Ostali modeli na groblju su BMW serije 3 E36 kompakt u M modelu predstavljen 1995. godine u Frankfurtu. Motor i ostale tehničke stvari su jednake serijskim modelima, proizveden je jedan primerak.
BMW je 1987. godine počeo tajni projekat, motor iz 750i/Li modela su nadogradili na 16 cilindara, serija 7 koju su imali na raspolaganju je bila zlatne boje i projekt je nazvan Goldfish. Baziran na M70 V12 motoru, 6,7 litara razvijao je snagu od 408 ks. Menjač je ručni 6 brzinski iz serije 8. 0-100 km/h je trajalo 6 sekundi a maksimalna brzina je preko 280 km/h. S obzirom na sigurnosne mere, potrošnju vremena i novca potrebnog za serijsku proizvodnju V16 nikad nije zaživeo. Seriju 7 s V16 motorem novinari su nazvali BMW-ov 767.

BMW-ov logo je specifičan dizajnerski komad. Oštar je i jednostavan, a dobro poznat po tome što predstavlja propeler koji se okreće ispred plavog neba, što je u direktnoj vezi sa njegovim poreklom, kao proizvođača aviona.  Ali po rečima BMW-a, to nije tačno. Četvrtine unutrašnjeg kruga na BMW znački prikazuju zvanične boje Bavarske. Međutim, u heraldičkom smislu, boje su obrnute u odnosu na nju. Ono što je na znački belo, ovde je plavo, a što je plavo – belo, jer lokalni zakon o žigovima u to vreme nije dozvoljavao simbole suvereniteta na komercijalnim logotipima. Mit o propeleru potiče od jednog štampanog oglasa iz 1929. godine, koji je predstavljao avion sa BMW logotipom, postavljenim preko rotirajućeg propelera. BMW nije obeshrabrio stvaranje ovog mita, već se čak u više različitih reklama poigrao sa ovim mitom, zasnovanim na propeleru za avio motore.

*izvor stranice